Salgsprocessen

Gennem 38 år har EL Consult formidlet køb og salg af el- og vvs-virksomheder, hvilket har givet os en enestående erfaring og viden omkring en vellykket handel. Den viden bruger vi hver eneste dag, når vi hjælper vores kunder med at afhænde deres virksomhed.

Der er altid mulighed for at tilpasse processen, så den passer til den enkelte situation, men typisk forløber et salg gennem fem faser:

  1. Et indledende møde med gennemgang af dine ønsker i forbindelse med salget – ønsker du eksempelvis at fortsætte med at arbejde i virksomheden efter salget, eller har du andre ønsker?
  2. Vurdering af din virksomhed og afstemning af forventninger.
  3. Udarbejdelse af salgsmateriale.
  4. Anonymiseret præsentation over for mulige købere.
  5. Forhandling af vilkår for salget – herunder overtagelsesdato, information til kunder og medarbejder, konkurrenceklausuler etc.

Det tager typisk fra 3 til 6 måneder fra EL Consult modtager den første henvendelse, til vi er i stand til at gennemføre handlen.

Er du interesseret i at sælge din virksomhed, så kontakt os nu og aftal et uforpligtende møde, hvor vi gennemgår processen og mulighederne.